HOME FORUM Materiaal en techniek Afval tijdens trektochten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Dag iedereen,

Wat ik mij, na mijn laatste trektocht, afvroeg is wat jullie doen met afval dat tijdens een (meerdaagse) trektocht verzameld wordt? Want een mens heeft nu éénmaal afval tijdens een trektocht, hoe minimalistisch die ook moge zijn.

Koffiefilters, snoep, soep en kauwgum verpakkingen, etc. komt allemaal bij mekaar tijdens een trektocht dus ik dacht eraan om een plastiek boodschappentas aan mijn rugzak te bevestigen waarin alle afval verzameld wordt en deze te ledigen bij een openbare vuilnisbak.

Graag jullie ervaringen/advies.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1003

Op zich vind ik dat een marginaal probleem. Ik herpak veel van mijn eten. Eet aanvullend op een buitensportmaaltijd ‘savonds nog een mengeling van couscous en soeppoeder van royco. Verder blijft mijn eten doorheen de dag erg sober. Ik eet bv doorheen de dag een notenmix uit een voorraadzak (vroeger was dat toerbrood).https://1.bp.blogspot.com/-up7JwWXhy6Y/VCBqiMM4c0I/AAAAAAAAPyg/Ug4BGoKlcgQ/s1600/059-DSC00062-001.JPG

Ik gebruik de eerste lege verpakking van mijn vriesdroogeten als vuilbakje waar ik de rest van mijn afval in kwijt kan (voor meer dan een week). Dat afvalzakje zit gewoon bij de rest van de voorraad. Meestal is dat toch zo goed uitgeschraapt dat ik niet vrees dat dit voor geurhinder zorgt. evt spoel je het uit voor het bij het afval gaat. Mocht ik toch nog wat afval in mijn handen krijgen wanneer ik een reep zou eten dan steek ik die gewoon in mijn zakken om ze dan later in de afvalzak te steken. Op langere tochten wanneer deze verpakking hinderlijk groot wordt en ik hem teveel tegen kom naar mijn goesting verdwijnt die op de bodem van mijn rugzak. Ik probeer de dicipline te hebben om mijn WC papier te verbranden. Ik heb nog nooit gebruikt WC papier verzameld in een zakje om dat elders te deponeren. Bewonder wel de werkwijze van de mensen die dat doen. Zo een zwalpende plastiek zak achter op mijn rugzak, ik wil er niet aan denken.

Kirsten
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Bedankt voor jouw reactie @ivom !

Staan een aantal zeer nuttige en interessante tips tussen welke ik in de toekomst zeer zker zal gebruiken.

Probleem bij mij is echter dat ik erg veel kan eten en dat meestal ook doe zonder dat ik zwaarlijvig wordt, volgens mij was ik tijdens een vorig leven een lintworm of iets dergelijks. 🙂

Dus neem ik steeds een hele hap aan snacks, sportrepen, noten, chocolade en chocoladekoekjes mee om mijn hongerige en lawaaierige maag onderweg te stillen.

’s avonds blijft het dan bij een instant soep, vriesdroogmaaltijd en een Pick-Up koekje als dessert.

(uiteraard met een heerlijke tas koffie erbij).

De verpakking van mijn eerste vriesdroogmaaltijd zal ik dan met water reinigen en bijhouden als afvalzak welke ik onderin mijn rugzak bewaar zoals jij reeds aangeeft in je reactie.

Dank voor de tips en uitleg!

Mvg, Kirsten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.