HOME FORUM Hoge Ardennenroute Afstanden en campings

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 26

Leuk initiatief. Ziet er een toffe route uit! Heeft iemand al een afstandentabel gemaakt? (afstanden van alle campings en bevoorradingsgehuchten tov startpunt?)  Handig als download materiaal om je etappes in te plannen lijkt me.

Ik dacht de route te lopen met mijn vriendin omdat ze graag eens een meerdaagse tocht wou uitproberen. Anders maak ik er wel een aan als we eraan beginnen.

Ander vraagje: ik ga zelden in België trekken daarom weet ik niet of her formele/informele afspraken zijn over kamperen in gesloten campings (buiten seizoen dus). In Frankrijk wordt dat getolereerd in de ‘campings municipal’ bijvoorbeeld, minder in de privécampings tenzij je eerst even contact opneemt. Hoe zit dat hier?

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Een routetabel is bewust niet aangemaakt. De makers van de route zijn overeengekomen om enkel de route als gpx/kml bestand online te zetten met basic info om veilig op stap te kunnen gaan. Hiking Advisor wil dat jullie leren zelfstandig op stap te gaan en zelf actief aan de slag gaan om de route voor jezelf verder te plannen hoort daar dus ook bij. Niet belet jullie om routetabellen te maken, kant en klare printbare OSM-kaarten, hoogteprofielen en noem maar op en dat desgewenst met iedereen te delen.

Bivakkeren op een gesloten camping is uiteraard niet toegestaan.

Linjo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 26

Dank voor de respons. Beetje verwonderd wel van de educatieve opzet. Ik kom zeker niet naar dit forum om te leren hoe ik een tocht moet plannen, maar eerder voor uitwisseling en delen van ervaringen tussen trekkers. Trouwens, over de educatieve opzet: ik zou juist denken dat je door het vinden van tools, zoals bijvoorbeeld een afstanden tabel, leert hoe je deze kan repliceren op tochten waar je juist deze info niet kan vinden. Maar ik begrijp het idee verder wel om het zelf uit te pluizen in een vertrouwde omgeving zoals België.

Wat betreft bivakkeren op gesloten campings: zo uiteraard is dat niet als je toestemming vraagt. Toch benieuwd of sommigen dit reeds doen in België.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Je kan bij de eerder genoemde caltopo onder ‘lines en polygones’
    hoogteprofiel en afstand aflezen
    profile (grafiek) aanvinken

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.