HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen Afmetingen eenpersoons flat tarp

Tags: , ,

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 91

Ik was me aan het verdiepen in een mogelijke intrede in het gebruik van een tarp + bivy. Nu kwam ik het Amerikaanse bedrijfje Borah Gear tegen die zowel lichte bivakzakken als flat tarps verkoopt. Bij de aanschaf van een bivy kan je voor slechts 40 dollar een eenpersoons rechthoekige tarp kopen. Een goede deal lijkt me, maar ik twijfel of de maat groot genoeg is. John, de eigenaar van Borah Gear zegt dat het zou moeten volstaan. Toch wordt op diverse websites door veel mensen een groter formaat aangeraden: 7×9 of 9×9 in plaats van de 5.5×9 voet van deze tarp. Borah Gear levert ook maatwerk dus die afmetingen zijn in principe ook mogelijk, maar dan wordt de tarp ook direct een heel stuk duurder. Ik heb vooralsnog geen ervaring met het gebruiken van een tarp dus ben erg benieuwd naar jullie mening.

Sven
    Bijdrager
    Aantal berichten: 322

Aangezien niemand reageert; je kan reviews opzoeken van de “MLD Monk Tarp”. Die is nog iets kleiner (5×9) en er is online best wat buzz rond waar je je door kan laten inspireren. Groet!

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

Hoeveel duurder ?

Arend
    Bijdrager
    Aantal berichten: 91

@Sven: Had ik toevallig net gedaan ja.

@Woubeir
    : Een tarp van 7×9 wordt al 95 dollar.

Veel informatie staat eigenlijk al in een eerder topic over tarps dat zelfs door jou is gestart Sven 🙂 Ik ben er toch uit dat als ik voor een tarp ga hij groter moet zijn. Een van de leuke dingen aan een flat tarp lijkt me dat je enorm kan variëren met hoe je hem opzet. 9×9 lijkt me een mooi formaat dat in veel verschillende opstellingen genoeg beschutting biedt.

Griet
    Moderator
    Aantal berichten: 48

He Arend! : )

Ik was overlaatst naar deze van Rab aan het staren als “snelle aankoop om gewoon wat mee te spelen”. Kleiner dan 9×9, maar je kan hem in Duitsland of de UK kopen en dus dat wil zeggen: géén onverwachte invoertaksen. Ze hebben hem ook groter (+- 9×9) maar dan zit je al richting de 500 gram. Kan je bijna beter voor een Trailstar gaan denk ik.

Of je maakt zelf een flat tarp. Op dit moment hebben ze best licht silnylon bij extrem textil. Wat het voor een tarp waard is weet ik niet goed. Wil je een low budget lichte bivakzak dan zou ik hem ook zelf maken. Of laten maken door iemand die je kent en zijn stikkunsten voor jou wil inzetten : )

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Heeft er iemand ervaringen met Borah Gear? Wou de UL Bivy van MLD kopen maar die van Borah lijken me ook wel het bekijken waard.

Arne L.
    Bijdrager
    Aantal berichten: 134

Heeft er iemand ervaringen met Borah Gear? Wou de UL Bivy van MLD kopen maar die van Borah lijken me ook wel het bekijken waard.

Ik heb de ‘eVent Rain Mitts’ van Borah en een hoopje stuff sacks.

Relatief goedkoop en erg degelijk materiaal. John is een vriendelijke man om mee te communiceren, reageert snel op mails & de shipping is vrij goedkoop (en heeft een trackingscode).

Er valt veel over zijn bivy’s te vinden op Reddit Ultralight & de fora van Backpackinglight.

Wat waterafstotende bivy’s betreft, kan je misschien ook eens kijken naar de Millaris bivy van As Tucas.

Iets duurder, maar wel gemaakt in Europa met één van de meest ademende & comfortabele boventijken die ik al ben tegengekomen.
    Ik heb die bivy & nog een aantal zaken van As Tucas en ben er erg tevreden over.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Duurder dan Borah, maar wel goedkoper dan MLD (dertig euro voor iets te verzenden dat ze lichtgewicht noemen 🙂 ). Nu heb ik dus nog meer om uit te kiezen 🙂

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.