HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen Afmetingen eenpersoons flat tarp

Tags: , ,

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 91

Ik was me aan het verdiepen in een mogelijke intrede in het gebruik van een tarp + bivy. Nu kwam ik het Amerikaanse bedrijfje Borah Gear tegen die zowel lichte bivakzakken als flat tarps verkoopt. Bij de aanschaf van een bivy kan je voor slechts 40 dollar een eenpersoons rechthoekige tarp kopen. Een goede deal lijkt me, maar ik twijfel of de maat groot genoeg is. John, de eigenaar van Borah Gear zegt dat het zou moeten volstaan. Toch wordt op diverse websites door veel mensen een groter formaat aangeraden: 7×9 of 9×9 in plaats van de 5.5×9 voet van deze tarp. Borah Gear levert ook maatwerk dus die afmetingen zijn in principe ook mogelijk, maar dan wordt de tarp ook direct een heel stuk duurder. Ik heb vooralsnog geen ervaring met het gebruiken van een tarp dus ben erg benieuwd naar jullie mening.

Sven
    Bijdrager
    Aantal berichten: 322

Aangezien niemand reageert; je kan reviews opzoeken van de “MLD Monk Tarp”. Die is nog iets kleiner (5×9) en er is online best wat buzz rond waar je je door kan laten inspireren. Groet!

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

Hoeveel duurder ?

Arend
    Bijdrager
    Aantal berichten: 91

@Sven: Had ik toevallig net gedaan ja.

@Woubeir
    : Een tarp van 7×9 wordt al 95 dollar.

Veel informatie staat eigenlijk al in een eerder topic over tarps dat zelfs door jou is gestart Sven 🙂 Ik ben er toch uit dat als ik voor een tarp ga hij groter moet zijn. Een van de leuke dingen aan een flat tarp lijkt me dat je enorm kan variëren met hoe je hem opzet. 9×9 lijkt me een mooi formaat dat in veel verschillende opstellingen genoeg beschutting biedt.

Griet
    Moderator
    Aantal berichten: 48

He Arend! : )