HOME FORUM Wandelgebieden Abruzzo

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 9

Hey

Ik weet dat het niet helemaal thuishoort hier, want het gaat niet over een trektocht specifiek.

Kent iemand een goeie uitvalsbasis voor de Abruzzen? Ik ga met m’n vriendin voor 10 dagen naar deze streek en we willen toch enkele mooie (maar niet te zware) dagtochten maken. Omdat zij nog niet dezelfde wandelervaring heeft als mij, maar we houden beide van rust en sfeervolle dorpen en combineren dit met een citytrip naar Rome.

We huren een auto en ik dacht aan 2 verblijfplaatsen. Misschien Sulmona maar dan moeten we misschien telkens ver rijden. We willen ook afwisselen met enkele rustdagen en rondritten.

Aanraders voor wandelingen uiteraard welkom (ik heb het boekje van Henk Flippo “Wandelen in de Appenijnen”) maar heb zo het idee dat de routes vaak niet goed bewegwijzerd zijn. Iemand ervaring?

Bedankt!

Frederico
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Hallo

Ellen en ik hebben vorig jaar een aantal dagen in het Parco Nazionale del Gran Sasso rondgetrokken, weliswaar met vallen en opstaan: rond de hoogste toppen prima bewegwijzerd (duidelijke paden) maar de aanloop naar het gebied met die toppen is heel slecht aangeduid. Enige kompaservaring is wel nodig en onderschat de tijden niet.

Als vertrekpunt kan ik je L’Aquila aanraden. Van daaruit geraak je met de wagen tot in Campo Imperatore. De refugio ‘Duca degli Abbruzzi’ ligt op uurtje wandelen van C I en vanaf de berghut kan je de top van de Gran Sasso bewandelen.

Je kan eveneens overnachten in Fonte Cerreto van waaruit je de kabelbaan naar Campo Imperatore kan nemen. Ook kan je van daaruit te voet naar boven.

Het is een zeer mooi gebied, je zou misschien een trektocht van een paar dagen kunnen overwegen, er zijn voldoende berghutten in het gebied.

Veel plezier

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.