HOME FORUM Materiaal en techniek Aanschaf 1e en 2e laag bovenlichaam

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 19

Hallo Dzjow,

Het windshirt is inderdaad gemaakt van pertex quantum!
    Ik vond zelf ook dat de prijs van de TNF verto jacket vrij hoog was, zeker als je dan een “doorzichtig plastic votje” binnenkrijgt! Vandaar dat ik even hier wilde checken of het wel de moeite waard ging zijn. Met jouw uitleg er bij voel ik me nu toch wat zekerder om het eens te testen!

Ik heb een base-layer van icebreaker gehaald, zowel een lange als een korte mouw. Ik had in eerste instantie ook van icebreaker een midlayer bestelt, maar naar aanleiding van jouw bericht hier toch eens gezocht op de door jouw gegeven namen van hoodies.
    Zelf ben ik niet zo’n fan van capuchons, heb die het liefste niet omdat me dat altijd in de weg zit, en als het koud is heb ik toch een goede muts bij me. Wel heb ik van Berghaus een fleece gevonden gemaakt van polartec powerdry. (Berghaus Smoulder Fleece Half Zip) Deze heb ik nu besteld en zal ik morgen/overmorgen eens kunnen passen.

Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg!

ward
    Deelnemer
    Aantal berichten: 19

Zo, enkele dagen verder en wat bestellen/passen/terugsturen verder een definitieve set kleding hier liggen.

Aan de hand van jullie opmerkingen denk ik nu toch een goeie combinatie te hebben, zonder jullie advies had het er waarschijnlijk toch (heel) anders uitgezien!

@Dzjow
    , uiteindelijk toch gegaan voor de hoodie, trekt vele malen makkelijker aan en de hoodie zit toch hoog genoeg dat ik er geen last van ga hebben met rugzak (voor die enkele keer dat ik hem aan heb met rugzak)

basislaag: Icebreaker ondergoed korte mouw (150)
    Icebreaker ondergoed lange mouw (200)
    Icebreaker gewoon shirt korte mouw

Tussenlaag: Berghaus Fleece Smoulder Hoodie
    TNF Verto Jacket

Hardshell: had ik al 🙂

Voor de informatieverstrekkers, nogmaals grote dank!
    Voor één van de forumbeheerders, mag een slotje hierop, het is helemaal afgerond (wat mij betreft)!

Groetjes,

Ward

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ward, graag gedaan, ik laat de topic open voor het geval iemand met vragen zit die in dezelfde richting gaan. 😉

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Ik activeer een oude draad nav een recent gemaakt document van nisley (zie 2de bijdrage)

https://backpackinglight.com/forums/topic/a-revised-paradigm-for-estimating-garment-comfort-limits/

Niet geschikt voor mensen die hapklare antwoorden verwachten maar zelfs zonder het in de details te begrijpen zitten er passages in die je inzicht kunnen vergroten.

Ik moest glimlachen toen ik terug over mijn geworstel met het nut van een windshirt las.

Inmiddels ligt dat al een paar jaar bovenaan op de stapel en daaronder een stel fleece truien.

Inzichten komen met de jaren.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.