HOME FORUM Wandelgebieden 8daagse ardennen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Dag iedereen !

Na mijn examens ben ik van plan een 8tal dagen te gaan wandelen in onze Ardennen ! Dit tussen 15 en 25 juni waarschijnlijk ergens.

Ik deed al wat research naar enkele routes, maar misschien hebben jullie ideeën? Ik zoek een route van ongeveer 200 km die wel ‘zwaar’ mag zijn (qua hoogteverschil bvb) en vooral op onverharde wegen gaat. Mooie point de vues zijn ook meegenomen natuurlijk 🙂

Ik ben van plan zo weinig mogelijk uit te geven dus die mag wel langs bivakplaatsen of campings passeren, wildkamperen heb ik ook geen probleem mee, hebben jullie hier tips rond?

Alvast bedankt !

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Ik dacht in eerste instantie aan deel 1 en 2 van transardennaise

Als je niet teveel energie wil steken in het zoeken onderweg van de route lijkt een combinatie van lee trail, eisleck en dan verder over de gr57 richting Hotton (station melreux) of nog wat verder tot Barvaux een optie. (of in omgekeerde richting)

HikingDB
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Dan kunnen we zeker de GR16 (Semois) aanbevelen.

Meer informatie op http://www.trekkings.be.

Wij deden enkel het traject van Auby tot Monthermé. Dat kan je terugvinden op http://www.hikingdb.com.

meneerdeuil
    Deelnemer

Alvast bedankt voor de tips ! Enkele goeie links waar ik zeker wijzer van zal worden ! Thx

meneerdeuil
    Deelnemer

Ik denk misschien aan de GR571, lijkt me grotendeels op onverharde ondergrond, misschien niet zo superzwaar maar wel zeer rustig en een goeie afstand, het is tenslotte de eerste keer dat ik zo’n uitstap doe 🙂

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.