HOME FORUM Wandelgebieden 5 daagse wandeltocht gezocht Schotland

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Beste,

Wie heeft er ideetjes? Wat zijn de voorwaarden: reis van zeven dagen waarvan vijf stapdagen. Ik reis alleen met tent. Geen bevoorrading nodig. ’s Morgens in Belgie vertrekken en in de avond op de bestemming met vliegtuig, bus of trein. Heb net Ring of Steall en zo naar Corrour station gewandeld. Zoek een dergelijke omgeving omdat ik me alleen op de wereld waande.

Had eerst Cairngorms National Parc in gedachte. Of als iemand iets anders heeft?

Grts

Thomas
    Deelnemer
    Aantal berichten: 93

Cairngorms kan perfect met dergelijk strak tijdsschema (heb ik ook gedaan, 7 dagen verlof en 5 dagen wandelen). Je kan vliegen van Brussel naar Edinburgh, en vandaar een trein of 2-3 nemen naar de Cairngorms. Je kan starten in Blair Atholl en dan oostelijk trekken riching hart van het massief, om dan terug te keren naar Aviemore. Of vanuit Aviemore een lus opbouwen, kan ook perfect. Zo kan je alles perfect met de trein doen (bussen zijn denk ik ook wel mogelijk). Je moet alleen zorgen dat je ergens tijd hebt om brandstof in te slaan. In Aviemore moet dat zeker lukken 😉

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Jimmy,

misschien terug naar fort william en dan ‘hup hup hup’ naar het noorden. Zie eerdere posts recent geplaatst.

Wat ik zelf in dat geval zou doen/reeds heb gedaan , is de avond ervoor het laatste vliegtuig naar Edinburgh nemen en overnachten in de luchthaven/slapen moet je thuis ook, om dan in de ochtend verder te reizen naar het startpunt. Je bent dan tegen de middag ter plaatse. Voor de Cairngorms zal dat ook zo iets zijn.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.