HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen 2p Winterslaapzak Ideeën

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Jan-Ivo,

Wat late reaktie maar ik sliep toen (en nu nog) in een oud pipedream 800 model van Alpkit.
    Ik heb er toch de 1ste koude nacht (dacht toen iets van rond de  -20/25°) mee overleefd en zelfs geslapen :-). Vorig winter heb ik deze slaapzak gecombineerd met een zelfgemaakte synthetische quilt en dat beviel me wel. Dezelfde combinatie neem ik deze winter terug mee.

De ‘vochtige’ nacht waar Ivo naar verwijst, heb ik toen anders ervaren. Ik had er toen niet zoveel last (in mijn akto). Herinner me enkel dat ik de stuifsneeuw moest leren buitenhouden uit de luifel en dat ik gaten in mijn onderhandschoenen heb gebrand, maar dat is compleet naast de kwestie. 🙂

LFone
    Deelnemer
    Aantal berichten: 151

Had ondertussen ook al besloten om twee synthetische quilts te gaan maken van Climashield Apex 200. Is voor nu de meest flexibele en goedkoopste oplossing. En helpt ook tegen eventuele condensatie problemen.

Het hele 2-persoons idee gaat helemaal niet op omdat we allebei aan een andere kant van de tentstok (klein detail) willen gaan slapen zodat we meer ruimte hebben.

Voor de quilt wil ik een dekenmodel maken waar je toch een goede ‘footbox’ mee kan maken. Iets in de richting van de As Tucas Sestrals Blanket. Hoe heb jij hem gemaakt?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1025

Voor wie wat centen te besteden heeft en nog geen slaapzak heeft kan misschien het modulair

systeem van PHD eens bestuderen. Ik was die fabrikant uit het oog verloren. Recent werd hij mij onder de aandacht gebracht.

http://www.phdesigns.co.uk/plan-your-own-system

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Ik heb ook apex gebruikt. Heb eerst een dunne versie gemaakt maar moest de quilt terug herwerken omdat ik de vulling niet genoeg vastgezet had. Heb er meteen dan maar een dikkere versie van gemaakt. De bovenkant is niet afgerond. Mijn model is wat gebaseerd op volgende link:  https://kringlelight.files.wordpress.com/2012/02/sin50_guide.pdf

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.