HOME FORUM Tussen pot en pint 25 – 28 december: iemand zin om 4 dagen mee te gaan packraften?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Moderator
    Aantal berichten: 48

Jongens,

25 t.e.m. 28 december heb ik 4 dagen vrij. Ik had gehoopt om een eerste sneeuwschoentochtje te proberen in de Vogezen ofzo, maar ik vrees dat dat er weersgewijs niet gaat inzitten. En als het te warm/quasi sneeuwloos is, dan is de lol er ook wat af.

Zodus: plan B: 4 dagen packraften.

Vertrek 25/12 ’s ochtends vroeg, terugkomst zondagavond 28/12. Eventueel kan er ook al de 24e ’s avonds vertrokken worden. Ik heb eens bij Joery een paar dagen Ourthe zien passeren, en dat leek me wel wat. ’t Zal er echter wat vanaf hangen wat het water tegen dan doet denk ik. Op hoop van zege staan de rivieren dus niet te hoog / niet te laag.

Anyway, ’t zou leuk zijn als er volk mee gaat.

Iemand tijd en goesting?

(geïnteresseerde trippers, graag snel reageren, want ik moet nog bij onze Duitse vrienden mijn opblaasding bestellen/laten opsturen. Voorlopig zouden ze er nog moeten hebben.)

Werk ze!

Griet

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Speciale data 🙂

Wat kost het eigenlijk om zo’n Chinese badeend in te huren voor die 4 dagen?

Ik ga er eens over peinzen…

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Griet, ik weet dat je overstroomt van jeugdig enthousiasme 🙂 maar is die 4-daagse packrafttocht zonder echt packraftervaring en droogpak wel een goed idee ?

Voor zover ik weet, heb je ook niet echt winterkampeerervaring en zou dat toch je bedoeling zijn om te gaan kamperen … Of er nu 50cm sneeuw ligt of niet, in de winter kamperen is toch wel net iets anders dan in de zomer. Je zal bv ook moeten omgaan met de korte daglichturen, de koude, bevroren ondergrond, ….

Als je de webcam van Mont Rigi nu bekijkt, zie je toch al een mooi sneeuwlandschap in ons eigen Belgenlandje.

Misschien toch nog eens nadenken over een mooie wandeltocht?

Rubs
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Hallo Griet,

26 december moet ik helaas werken, het zal voor een andere keer zijn.

21 en 22 december ga ik misschien wel eens met de packraft op pad om mijn nieuwe drysuit te testen.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Griet,

Dat packraften klinkt als een plan A in de plaats van een plan B en zou je wel eens zuur kunnen opbreken gezien de kans reëel is dat je ofwel te hoge waterstanden gaat hebben waardoor packraften niet mogelijk is ofwel omdat het te koud is en je het nog geen dag zult uithouden. Voor niks al dat materiaal gehuurd. Er zijn maar 2 rivieren die in aanmerking komen om te packraften als complete beginner in de Ardennen: de Beneden-Lesse (vanaf Houyet) en de Semois vanaf Chiny. MAAR: bij hoge waterstanden worden ook die rivieren gevaarlijk. Voor andere rivieren doe je sowieso best eerst meer ervaring op. Vergeet niet dat het nu winter is en de waterstanden hoger zijn dan tijdens herfst, lente (en natuurlijk met de zomer is het compleet niet te vergelijken). Kijk maar eens op deze link waarop je actueel kan volgen wat toegelaten is om te varen volgens de waterstanden van het moment.

Moest je toch gaan peddelen, zie dan dat er iemand met wat ervaring meegaat (ik kan alvast niet).

Waarom trouwens zo pessimistisch denken en redeneren dat je geen sneeuw zou zien in de Vogezen? En wat is er anderzijds mis met een wintertrekking met eventueel een gebrek aan sneeuw?

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Inderdaad, vorig jaar vreesde ik ook dat het in de Vogezen herfstig ging worden tussen kerst en nieuw omdat het overal zacht was voor de tijd van het jaar. Hoe hoger we kwamen, hoe witter het landschap werd. Kijk maar eens naar mijn fotoalbum. De kans zit er dus dik in dat het er winters wordt.

Op de Hoge Venen is er trouwens vorig weekend al sneeuw gevallen terwijl het in Hastière nabij Dinant (we logeerden in onze chalet) het pijpenstelen regende. Enkele honderden meters hoogteverschil kunnen al heel veel doen.

Griet
    Moderator

Oke toegegeven, af en toe pleit ik “schuldig” aan idealisme en ik ben meestal ook niet snel tevreden.

Soit, eigenlijk wil ik vooral 4 dagen op een klein reisje, kwestie van de allereerste officiële verlofdag van mijn leven goed te gebruiken. En ook omdat het leven af en toe wat “graver” mag zijn (vertaling voor Gentenaren: “wijzer”).  Soit, dat PR  is dus geen goei plan.

Maar ik wil nog wel weg. Dus wie op die data 4 dagen mee wil stappen, daar staat nog steeds een vacature voor open. En vreemde data, tja: voor 4 dagen vrij te zijn moest ik maar 1 dag verlof inzetten. Een mooi kansje dat ik niet wilde laten liggen…

Griet
    Moderator

(En wat is er mis met een eventueel gebrek aan sneeuw? Ik ben verliefd op sneeuw, hoe meer hoe liever. Na 2 jaar in Zweden te wonen zijn onze contreien dik triest op dat vlak…)

toon
    Deelnemer
    Aantal berichten: 136

Hey Griet,

Zelf was ik van plan om die 4 dagen in de Hoge Venen stevig te gaan stappen. Ik had gedacht om donderdag bij zonsopgang in Eupen klaar te staan ( de eerste trein voor mij komt er aan om 7u43). Wat waren jouw plannen ondertussen?

Groet!

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Toon, ik ga eventjes reageren in Griet haar plaats. Ze was er op het – net afgelopen – winterontmoetingsweekend en keerde ziekjes naar huis vanavond, dus wellicht zal ze eerst even moeten bekomen vooraleer terug online te gaan. Ze had haar packraftplannen alleszins al opgeborgen maar was wel van plan om te gaan stappen, alleen wist ze nog niet waar.

toon
    Deelnemer
    Aantal berichten: 136

Hey Debbie, merci voor de info. Hopelijk hebben jullie een goed weekend gehad. Het myog-weekend, het winterweekend, de komende winterweekenden,… ze vielen/vallen werkelijk allemaal in weekends dat ik moet werken. Pech… Een andere keer zeker.
    Griet, beterschap!

Griet
    Moderator

Toon,

Ik was echt heel graag mee geweest, maar het verdict van de dokter = griep.  Ik mag/kan helaas niet gaan wandelen.

Geniet van de tocht en hopelijk kan je een van komende HA-weekends wel mee!

Griet

thomask
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

nog een gelijkaardig voorstel: wie heeft zin in een reisje van 27e tem 30e/31middag?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.