HOME FORUM Tussen pot en pint 1 BD ski/wandelstok "expedition"

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Hey,

Het gaat om: ski/wandelstock van Black Diamond, reeks “Expedition”, vorige versie (lichtblauw en lichtgrijs) (ik kan geen foto plakken, maar makkelijk te vinden via google, of ik mail wel iets door)

M’n vriend verloor jammergenoeg het onderste gedeelte van z’n ski/wandelstok, waarschijnlijk ergens blijven haperen.
    Helaas: Black Diamond verkoopt de stokken niet apart.
    Ik vermoed dat er misschien nog wel mensen zijn die hetzelfde voor hebben gehad, en nu ook maar 1 (volledige) stok over hebben.

–> Ik koop deze graag over! (prijs kunnen we overeenkomen, nieuwprijs is zo’n 80 euro voor 2 stokken)

Aan 1 stok heb je nu eenmaal niet genoeg, en de andere stok daarom al afschrijven… (oké, we kunnen ook 1 stok kopen van een ander merk, maar ik zoek eerst graag dezelfde stok)

Groetjes,
    Elyne

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Ik zit met hetzelfde geval, enkel met een andere reeks van Black Diamond waarvan één van de twee stokken gebroken is (na uitlenen): http://eu.blackdiamondequipment.com/en/trekking-poles/trail-trekking-pole-2013-BD1120990000ALL1.html#start=17.

boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

Bij verschillende merken stokken kan je gewoon een los stoksegment bestellen, al of niet via hun website/klantenservice. Probeer dat eerst eens!

Elyne Meulenbergs
    Deelnemer

Hey,

Merci voor de tip! Op de site van Black Diamond geen reservestokken te zien, enkel de kleine onderdeeltjes, en na een maand nog geen antwoord gehad op mijn mail. :-S

Nu beetje rondzoeken op andere sites en vragen aan winkels in België.

Andere tips nog altijd welkom!

Groetjes,

Elyne

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Niet in detail gekeken maar ik kom segmenten van de expedition tegen bij
    http://blackdiamondequipment.com/en/hiking/spare-parts

Elyne Meulenbergs
    Deelnemer

Hey,

Ik had al op de BD-website gekeken maar niets teruggevonden, behalve dan die rondjes e.d.  en daarom dacht ik dat ze geen wissel’stokken’ (ipv wisselstukken hih ;-)) verkochten.

Toch maar eens op jou link geklikt en het daar wel gevonden, Yes!

… Maar als je het dan wil kopen (ik weet de juiste maat en bouwjaar niet, maar wou toch al eens kijken hoeveel het me zou kosten om te versturen, het moet toch de moeite zijn hé), dan kan ik België niet kiezen uit de lijst met bestemmingen bij adres…

Daarom gezocht naar de ‘Belgische’ website (links boven ‘language/country’ veranderd), en wat blijkt: daar bestaat het luikje ‘spare parts’ niet (zie: http://eu.blackdiamondequipment.com/en/home). In Europa dus geen afzetmarkt voor reserveonderdelen vrees ik…

Ik zoek nog een beetje verder… Via een winkel vermoedelijk.

Groetjes,

Elyne

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Elyne,

Elke fabricant zou je op zijn minst duidelijkheid moeten kunnen geven wat er mogelijk of niet mogelijk is ivm wisselstukken. Mail nog eens naar warranty@blackdiamond.eu en vermeld duidelijk wat het probleem is, dat men je in de winkel niet verder wil/kan helpen en dat je bereidt bent om een segment of enkele stok te betalen zodat men je niet verdenkt van beroep te willen doen op garantie.

Als dat niet werkt zou ik eens naar de Europese verdeler in Zwitserland proberen te bellen en als dat tot niets zou leiden zou ik een klacht indienen bij het hoofdkantoor in Salt Lake City met duidelijke vermelding welke stappen ik tevergeefs al ondernomen heb. Als je deze weg volgt zou het me verbazen dat je op zijn minst geen duidelijkheid zou krijgen van Black Diamond.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Elyne,

als je er echt niet uit kan geraken moet je me eens een mail sturen.
    Ik moet toch uitkijken naar een stel nieuwe stokken. Misschien dat de keuze op
    Black Diamond gaat vallen. In dat geval kan ik dat onderdeeltje wel bestellen en laten overkomen.
    In mei gaat mijn dochter haar zus in New York bezoeken vandaar…
    Zie ook dat
    Needle Sports beperkt kan leveren

Elyne Meulenbergs
    Deelnemer

Hey,

Bedankt allemaal voor de hulp! Na hele zoektocht op internet en andere fora en navragen bij dealer en winkels de stok gevonden. Oplossing lag uiteindelijk vlakbij en misschien wel voor de hand: dealer zei me dat ik winkel moest contacteren omdat via website van Black Diamond en via hem wisselstukken bestellen niet mogelijk was, dus gemaild naar Avventura Brugge, en hupla, ik denk dat het nog geen 2 weken geduurd heeft, zonder voorschot, zonder zelfs de stok te komen tonen, om via de winkel van Black Diamond het stuk te krijgen, ’t kostte me 12 euro. Service!

Afgesloten hoofdstuk, ikke blij en nogmaals bedankt iedereen!

Groetjes

Elyne

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.