HOME FORUM Materiaal en techniek Tarp Reageer op: Tarp

Koen
Deelnemer
Aantal berichten: 120

Bedankt voor jullie inbreng Woubeir en Sven!

Naar aanleiding van de vermeende waterdichtheid heb ik enkel een drie jaar oud topic op BPL gevonden: http://www.backpackinglight.com/cgi-bin/backpackinglight/forums/thread_display.html?forum_thread_id=44516&startat=200 Ik heb het even snel doorgelezen maar kan geen vervolg of conclusie zien. Verder heb ik nog geen praktijkervaring gelezen die het met die test op BPL eens is.

Tja, hoe meet je sterkte? Cuben heeft wellicht een hoge scheurweerstand echter is het minder bestand tegen schuren en prikken. Het is (te?) makkelijk om een onderscheid te maken tussen de .51 en .74 oz/sqyd cuben en hier van af te leiden dat de zwaardere variant voor extremere omstandigheden beter is. Gezien de zwaktepunten van cuben zijn die extreme omstandigheden wellicht niet wat je zou verwachten. Juist begroeiing (vallende takken, struiken?) kan makkelijk de cuben beschadigen. Dus zou je juist de zwaardere variant nodig hebben als je het veel in bossen gebruikt.

Evengoed zou .51 cuben kunnen voldoen. Het spul is dermate licht dat er vast genoeg mensen zijn die simpelweg voor de zekerheid een zwaardere nemen.