HOME FORUM Wandelgebieden Tour des Aiguilles Rouges (TAR) Reageer op: Tour des Aiguilles Rouges (TAR)

Dries
Deelnemer
Aantal berichten: 40

Hoi Laure,

ik heb een aantal jaren geleden in augustus er een week rondgetrokken als deel van een groep.

volgens mij zijn de aiguilles rouges voor het grootste deel Reserve Naturel dus denk dat je er niet zal mogen staan met je tentje…

Mont Buet hebben wij gedaan zonder sneeuw, was perfect goed te doen als je doseert en wat stapzeker bent. De begeleidster die toen mee was, had het jaar ervoor begin juli nog stevig wat sneeuw gehad en moest haar crampons en zo wel gebruiken… Zal er dus vanaf hangen eind juni hoe snel de sneeuw verdwijnt denk ik.

Onze toer was Chamonix – Refuge Lac Blanc – Refuge Pierre a Berard (twee nachten met tussenin Mont Buet) – Refuge Moede Anterne (3 nachten met telkens daguitstap in de regio) – Col du brevent (Brevent niet gedaan wegens te veel mist) en vandaar liftje terug naar Chamonix.

leuke regio met afwisseling tussen groene valleien en rotspartijen. Constant zich op Mt Blanc is een extraatje die het speciaal maakt :-).