HOME FORUM Materiaal en techniek Windstopper jacket Reageer op: Windstopper jacket

DaemonAngel
Deelnemer
Aantal berichten: 186

Update op de pasvorm sinds de jas aangekomen is.

De jas zit zeer goed en zit ruim genoeg om er nog iets onder aan te doen maar geeft toch niet het gevoel van een zak aan te hebben. De fit die ik van Bergans gewoon ben lijkt hier sterk op.

De kap is heel goed aantrekbaar dus zelf zie ik er geen probleem in. Ook een aangename versteviging vanvoor om de kap in vorm te houden. Het lijkt me dat deze kap goed de wind van je hoofd houdt en ook mogelijke regen.

Hier zie je de fit mooi, hij komt goed overeen met op het filmpje: https://www.norrona.com/en-GB/Products/0752-09/1225/bitihorn-aero60-jacket-m/

De aanpasbare mouwen ben ik enorm tevreden mee. Zelfs met mijn iets bredere armen krijg ik de mouwen gemakkelijk omhoog tot aan/over mijn biceps als ik ze helemaal losdoe. En je kan ze goed aanspannen rond je polsen.

De down jacket van Haglofs die ik heb heeft als buitenmateriaal Pertex Quantum. De stof van de Aero60 voelt veel zachter en minder plastiekerig aan de de pertex stof. Met de ‘adem door de stof’ test lijkt de Aero60 ook veel beter te ademenen dan de pertex quantum stof van de down jacket. (niet 100% vergelijkbaar natuurlijk, maar komt overeen met wat erover geschreven wordt van data).

Gewogen zelf komt de jas op 184 g .