HOME FORUM Materiaal en techniek Windstopper jacket Reageer op: Windstopper jacket

DaemonAngel
Deelnemer
Aantal berichten: 186

Die heb ik hier gekocht: http://www.roughgear.co.uk/p-854-norrona-bitihorn-aero60-jacket.aspx

Maar blijkbaar was het de laatste, want de voorraad staat nu op 0 precies :p.

Pasvorm blijft inderdaad altijd gissen, ik heb de jas niet kunnen passen. Maar de meeste merken houden een algemene pasvorm aan doorheen hun verschillende producten. Ik kende de Norrona pasvorm van regenjassen al. Van Rab heb ik over de pasvorm voornamelijk gelezen en afgaande op de bouw van die hun mensen (beschrijving en foto’s).  Vermits de Zephyr ook aangekocht is (via facewest.co.uk) zal ik iets meer over de pasvorm zeggen eenmaal gepast. Maar omdat die wat meer stretch heeft had ik minder schrik voor het te hard spannen rond de borst en schouders.

Off topic: The North Face zit voor mij niet zo goed, te boxy (eerder voor algeheel zwaarder gebouwde mensen en minder voor een V shape). Jack wolfskin, Bergans,  Haglöfs en Millet zitten het beste. Waarvan Millet het meest aanpassende/getailleerd is en ook strakste rond de schouders. Bergans zit in het algemeen het beste bij mij. Voelt als gegoten aan en tijdens bewegen ook nooit restrictie of tegenwerking van het materiaal. 

66° North houdt geen rekening met gespierde armen of borst. In IJsland rondlopende en de locals te zien is dit inderdaad ook niet echt nodig :p. Dus die fit is aan de krappe kant.