HOME FORUM Wandelgebieden Trekkings in Ijsland Reageer op: Trekkings in Ijsland

Erik
Deelnemer
Aantal berichten: 15

Dag Erik,

Na inlogproblemen hoop ik dat het antwoord er staat:

– voedsel: bij een trektocht met tent ga ik voor vriesdroogmaaltijden, bij een huttentocht is er gas en keukengerief, en kan je al wat anders koken,  meer water gebruiken, langer op gas bakken. Op de vorige tocht vulde ik Spaghetteria aan met verse broccoli, of spekjes. En qua met de bus meegeven: als je zelf in BSI opstapt, en uitstapt bij je startpunt dan kan je aan de chauffeur ook vragen het pakket uit te laden in Landmannalaugar.  Ik heb daar nooit een meerprijs voor betaald.

Voor Hornstrandir bestel je best vriesdroog en gaspatronen vooraf, en maak je eventueel één pakket dat de boot (tegen betaling) dropt bij een parkwachter.

– In een hut volstaat een gewone slaapzak, maar hou er rekening mee dat de verwarming ’s nacht uit gaat, en dan is een huttenzak (silk liner) m.i. niet genoeg. Voor je tocht naar Hornstrandir heb je tocht een betere slaapzak nodig.

– één kaart voor de Laugavegur volstaat, of het boek van F.I.

En ja Hornstrandir, doen!   🙂

Als alles vlot verloopt heb je geen GPS of kaart nodig, maar bij mist, regenwolken rond passen, storm, sneeuw… dan moet je voorbereid zijn op trekken in subarctisch gebied.

Een optie is trekken in groep, en op de veerboot tochtgenoten zoeken, een andere optie is op de grote paden blijven, en in geen zijvallei trekken. Maak anders tijd voor een eerste nacht bij één van de kampplaatsen van de parkwachter (Hornvik of Hesteyri) en bespreek met hen je tocht. En doe je hen mijn groeten.

Eric, als het weer tegenvalt zorg dan dat je gewoon ter plaatse blijft zonder GPS, en memoriseer de plaatsen met een noodhut met radio. De parkwachters zelf doen ook de meeste paden.

Tot je dienst, Erik