HOME FORUM Wandelgebieden Trekkings in Ijsland Reageer op: Trekkings in Ijsland

Eric
Deelnemer
Aantal berichten: 5

Hallo ‘allen’,

Heb ondertussen de eerste 9 dagen kunne vastleggen van mijn reis in Ijsland.

Ga dus de volledige 9 dagen wandelen van Rjupnavellir naar Skogar wandelen en heb mijn boekingen al in de hutten kunnen maken.

Bedankt Kasper en de anderen die me aangeraden hadden om ze in omgekeerde volgorde te doen, maar heb toch om organisatorische reden de ‘normale’ richting’ genomen, wou nog op het laatste veranderen omdat ik de voordelen inderdaad zie vanuit Skogar te vertrekken maar had toen al mijn hutten al gereserveerd, en wou niet terug van het begin beginnen.

Ik had nog een paar praktische vraagjes :

ivm voedsel meenemen voor de hutten, waar kan men het best trekkingvoedsel kopen, in buitensportzaken zoals a.s. – adventure en K2 veronderstel ik, maar zijn er dikwijls andere meer economische oplossingen, wat is jullie ervaring hiermee ? Het voedsel via de bussen laten droppen in het midden van de trekking lijkt me aangewezen, maar blijkbaar een risico wegens niet altijd op het afgesproken tijdstip en plaats aanwezig zijn, en dan ben je mijns inziens wel gezien.

Ik weet niet of een gewone klassieke slaapzak (type silkbag), in de hutten voldoende is of best een volwaardige slaapzak meenemen wegen gebrek aan dekens daar ?

Welk kaartmateriaal heb ik nodig om de volledige 9 dagen te wandelen ?

Ik heb nog 9 dagen na mijn trekking beschikbaar en twijfel nog om naar het Hornastrandir te trekken (heb al contact met Westours genomen, die vliegtuig en boot kunnen reserveren).

Die raden me wel aan om zeker een gps mee te nemen, maar ik heb daar helemaal geen ervaring mee, dus dat gaat geen meerwaarde geven ?

Een tweede optie zou zijn om inĀ  Snaefell and Lonsoefi een georganiseerde trekking te doen, maar die is vrij duur.

Denk ook dat de Hornstrandir trekking vrij desolaat is en iets apart, wat me wel aanspreekt !

Vraagje aan Debby, kan Erik hier nog meer over vertellen over deze trekkings, want ik heb nog niets van hem vernomen via dit forum ?

Alvast bedankt voor jullie bekomende info en hulp !

Groetjes,

Eric.