HOME FORUM Materiaal en techniek Windstopper jacket Reageer op: Windstopper jacket

DaemonAngel
Deelnemer
Aantal berichten: 186

Super bedankt voor de uitgebreide reactie Dzjow!

De RAB alpine had ik eerst afgeschreven omdat die iets zwaarder en bulkier was en ik voor deze jas toch echt zocht naar een klein lichtgewicht pakketje.

Ik heb reeds een goeie softshell van bergans en een gore-tex pro shell.

Als ik u ervaringen zo lees bent u wel het positiefste over de alpine jacket van RAB. Denkt u dat deze in gebruik te hard zou overlappen met de jassen die ik reeds heb?

Ik zal de Helium eens gaan passen dan toch, maar ik vrees dat die dan te krap zal zijn. Mijn armen zijn redelijk gespierd en mijn onderarmen ook, de huidige quecha windstopper voor te lopen kan ik maar 5 cm opstropen ofzo.

Het idee voor de windjack was omdat ik eens een keer naar een niet scandinavisch of koud land ga reizen, maar naar Cuba en ik geen interesse heb om een echte jas mee te nemen. Eerder iets voor de wind van me af te houden tijdens activiteiten daar. Daarom dat een windstopper me wel interessant leek. In België gebruikte ik mijn loop windstopper ook wel op de fiets als het te fris was voor alleen een trui.  Maar door de verluchting langs de achterzijde en zijkant is deze minder geschikt in algemeen winderige omstandigheden. Voor frisser weer heb ik truien met windstop achtige stof.

Met dit in gedachte lijkt dan de Cirrus de beste optie? Dat de DWR slijt kan ik wel herstellen door wasbeurten met Nikwax en desnoods nog een extra spuitbus.

Hoe ervaart u de maten bij Rab? Bij Bergans en Millet heb ik gewoon een Medium.