HOME FORUM Materiaal en techniek Rivieren oversteken Reageer op: Rivieren oversteken

DaemonAngel
Deelnemer
Aantal berichten: 186

Zelf heb ik inderdaad het ook al gedaan door teva’s mee te nemen maar dit weegt toch al snel 600 gram.  Echt een fan ben ik er dus ook niet van.

In IJsland, waar je meerdere rivieren doormoet op de meeste trails, zie je ofwel mensen met teva’s ofwel mensen op blote voeten. Zelf heb ik het op teva’s gedaan toen, en ook eens op blote voeten voor te testen.

Op blote voeten gaat eigenlijk best doordat de stenen niet echt scherp zijn maar niet altijd een aanrader omdat je niet zoveel grip hebt en je voeten kwetseren op een trail is toch niet zo handig. Door het ijskoude water werd ik er ook niet handiger op en dan met de grote rugzak en het snelstromende water was ik wel aan het soliciteren om op mijn bek te gaan.

Als ik trail runners aanheb en het is niet tegen het vriespunt (zoals in IJsland) ga ik gewoon met de schoenen erdoor.  Met de hike boots vermijd ik dit omdat ze dan op het vliegtuig terug nog nat zijn.

Recent heb ik ook de Merell Barefoot trail gloves gekocht die Kasper aangeeft (wel geen oud paar dus, maar die kunnen er wel tegen). De teva’s liggen te bestoffen of beschimmelen (w/e xD) en ik neem nu die mee. Ik vind ze toch wat leuker omdat ze ook een optie zijn om te dragen als je eenmaal je hike boots uitdoet en ik stiekem een gloeiende hekel heb aan sandalen.

Het nadeel aan die gebruiken voor een rivier over te steken is dat ze niet zo snel drogen en wat meer wegen eenmaal nat. Drooggewicht is vergelijkbaar met de Teva’s. In aankoop zijn ze ook wat duurder.