HOME FORUM Tussen pot en pint wildwater cursus met de packraft. Reageer op: wildwater cursus met de packraft.

Dzjow
Moderator
Aantal berichten: 380

Afhankelijk van de prijs en locatie wil ik eventueel nog wel een 2e keer deelnemen. Hopelijk kunnen we dan inderdaad met een Vlaams/Nederlandse groep samen carpoolend naar ginder rijden. Er zou nog een tweede locatie bijkomen in juli/augustus naast Markkleeberg in Leipzig. Mogelijks is die interessanter voor beginners.

Als ik een tip mag geven: als je de cursus in Leipzig wil volgen, oefen nog zoveel je kunt op voorhand want het niveau op die wildwaterbaan is erg hoog (klasse III/III+). Ik vrees Peter en vooral Debbie, dat jullie techniek/ervaring nog niet voldoende is om veel uit die cursus te halen op dit moment en dat zou zonde zijn voor het geld. Vorig jaar was ik de enige uit de hele groep die voldoende ervaring had om het niveau nipt aan te kunnen. De rest van de groep kiepte telkens hopeloos om op de eerste of tweede stroomversnelling op de baan en leerde dus eigenlijk niks bij. Eén koppel hield er al na een dik uur mee op op zaterdag en keerde zondag alweer huiswaarts. Zij hadden pas hun packrafts aangekocht en dachten met hun eerste peddelslagen op de wildwaterbaan het allemaal met gemak aan te zullen leren. Vergeet het dus maar.

Misschien dus geen slecht idee denk ik, als er interesse is in Leipzig, om een cursusdatum zo laat mogelijk te kiezen en op voorhand eens te Arras te oefenen in Frankrijk (klasse II). De baan nabij Rotterdam is klasse IV en de moeilijkste in Europa, dus helemaal geen optie. Dat niveau ga je ook nooit opzoeken met een packraft in werkelijkheid of het zou voor de sport zijn.

Ik vertrek zelf over 2 weken op een lange trektocht en heb dus ni echt de tijd om eventueel iets te regelen, maar als iemand zich geroepen voelt om ergens later dit voorjaar of komende zomer een groepsevenement te Arras op poten te zetten, dat zou altijd tof zijn.