HOME FORUM Materiaal en techniek Tarp Reageer op: Tarp

berreman
Deelnemer
Aantal berichten: 18

Ik heb dit jaar een tarp in mijn bezit. Een kopie van de trailstar gemaakt door Ivo.

Het groot oppervlak is relatief. Je kan gerust de tent opstellen terwijl er een stuk rots of stronk onder het zeil ligt. Zolang je maar de ruimte hebt om te liggen. Ik gebruik geen bivakzak onder de tarp. Enkel een quiltslappzak en lakenzak. Ik heb nog geen last gehad van druipende condens. Eenkel één zijde van de tarp hangt nogal fel door, maar ik denk dat het eerder een constructiefout is? Zelfs als de tarp open staat, is er onder de tarp geen condensvorming. Op de grond (gras) of slaapzak, enkel op het zeil. Ik heb ook al gemerkt dat de muggen bij schemer automatisch uit de trap blijven? Heel raar. Vliegen zitten wel graag in de tarp, maar dan in het puntje, waar het lekker warm is.

Wat betreft de wandelstokken. Ik neem niemand mee op een tocht die geen wandelstokken mee heeft. In het hooggebergte absoluut een must. In de ardennen neem ik ook nooit stokken mee, maar daar neem ik ook geen trailstar voor mee, maar een gewone tent. Wandelstokken juist gebruiken is ook een vaardigheid en een gewoonte.

Je kan beter een beetje meer kracht en conditie kweken, dan op elke gram te zitten zien.