HOME FORUM Wandelgebieden vrij bivakkeren, vlakbij? Reageer op: vrij bivakkeren, vlakbij?

Debbie
Sleutelbeheerder
Aantal berichten: 1049

1u van een bereden weg, ik ga ervan uit dat dit asfalt is want er moet verkeer mogelijk zijn (waar je kan liften).

Nog maar weinig boswachters gezien die controle doen. Eénmaal geluk gehad dat het opeens serieus begon te sneeuwen en dat ze rechtsomkeer maakten. Als je niet langs een duidelijke bosweg bivakkeert, is de kans klein dat je ’s avonds nog iemand gaat zien. Tenzij je veel lawaai maakt en vuur begint te stoken natuurlijk, dan horen en zien ze je van ver. In de zomer wordt er wellicht op populaire wildbivakspots (ik denk nu aan de belvédère boven Bouillon) wel controle gedaan. Dus evidente plaatsen vermijden en uiteraard alles netjes houden.

Elke boswachter reageert anders: de ene komt eens zien wat ga aan uitspoken zijt maar laat je verder met rust, de andere gaat furieus reageren. Een privé-boswachter neemt zijn taak meer serieus dan een ‘gewone’ dat heb ik al voor gehad als ik met een groep op een schijnbaar verlaten bosweg liep… De politie is er zelfs bijgeroepen, maar uiteindelijk is er geen gevolg aan gegeven.