HOME FORUM Materiaal en techniek Tarp Reageer op: Tarp

Bart
Deelnemer
Aantal berichten: 22

Hallo

Ik wil gerust enkele negatieve ervaringen over de trailstar delen ūüėČ

Ik heb er zelf één en in het begin vond ik het moeilijk om deze goed en snel op te zetten. Het is helemaal niet zo eenvoudig als bij traditionele tenten. Je moet weten wat je doet ivm de hoogte van de centrale stok en de afstand en spanning van de haringen naar deze centrale stok toe.

Maar op het einde van bv. een veertiendaagse tocht heb je dit wel onder de knie en kan je de trailstar ook redelijk snel opstellen.

Een ander minpunt is inderdaad het gewicht van de stokken. Als je die er bij telt weegt de trailstar evenveel als traditionelere lichtgewichttentjes.

Toch is de trailstar de tent die ik het meest gebruik. Waarom? Omdat deze erg veel ruimte geeft (bv binnen koken bij slecht weer) zeker in vergelijking met éénpersoonstenten.

Plus de tent is ongelooflijk goed bestand tegen stormwind. Toen ik in Schotland bij storm kampeerde naast een akto was het verschil groot (akto vervormde redelijk fel, terwijl de trailstar enkel wat stond te trillen). En voor sommige tochten heb je nu eenmaal je wandelstokken nodig (heide, moeras, steil klimmen en dalen …)

Succes met de aankoop aan Toon en met keuze voor de anderen.