HOME FORUM Wandelgebieden Trekkings in Ijsland Reageer op: Trekkings in Ijsland

Debbie
Sleutelbeheerder
Aantal berichten: 1049

We hebben de Laugevegur gedaan als ‘opwarming’ en in een hoefijzer gewandeld rondom de Myrdallsjökull om terug aan de zee te eindigen. Ons verslag vind je op http://debbiestochten.wordpress.com/2011/12/30/rond-de-myrdallsjokull/. Ik vond het een logischer begin om aan de zee te starten en zo naar het binnenland te trekken. De landschappen worden steeds vulkanischer en het warmwaterbad staat te wachten op het eind in Landmannalaugar. Toen wij de tocht deden in 2010 viel de drukte heel goed mee, het was toen eind augustus. Op een bepaald moment kwamen we iedereen tegen maar daarvoor en daarna hadden we het landschap voor ons alleen. Ik schat dat we toen per dag een 20 à 30 hikers per dag tegenkwamen, waarvan een deel binnen overnacht en een deel buiten. Wij maakten gebruik van de bivakplaatsen bij de hutten omdat wildbivakkeren op de Laugavegur in principe niet toegelaten, elders in IJsland uiteraard wel. Vermoedelijk  is er wel een drukkere periode midden in de zomer (juli?), maar dan nog betwijfel ik of je dit echt storend zal vinden als je vb. de Alpen gewend bent.