HOME FORUM Materiaal en techniek Tarp Reageer op: Tarp

Sven
Deelnemer
Aantal berichten: 322

En even voor de volledigheid, mijn streefgewicht voor de tarp is niet 300 gram. Wel dat het volledige tarpsysteem, inclusief eventuele stokken, minstens 500 gram lichter moet zijn dan mijn akto (zonder binnentent), want als het maar over een paar 100 gram gaat vind ik het de moeite niet om mijn akto in te ruilen voor een tarp. De akto zonder inner weegt 1000 a 1100 gram, dus kwam ik uit op ongeveer 600 gram totaalgewicht inclusief haringen, stokken en lijnen. Ik ging toen nog uit van 1 wandelstok (250g), en kwam zo uit op ongeveer 300 gram voor het zeil, van waaruit mijn eerdere vraag voortkwam. (Ik wil het gewicht van de wandelstokken meerekenen in het tarpgewicht, zolang ik niet het verlangen heb om ze ook echt te gebruiken tijdens de trektocht – op HA-weekend merkte ik ook dat ik niet alleen ben, bijna niemand maakte gebruik van zijn wandelstokken, ze hingen gewoon te bungelen aan de rugzakken… )

Als 500 gram lichter dan de akto inderdaad stupid light zou zijn, dan ga ik jullie raad opvolgen en gewoon besluiten dat ik beter bij de akto blijf voor solo-gebruik. (eventueel zelfs de akto met een MLD bivakzak)

Aan de andere kant heb ik mijn nieuwsgierigheid, mijn drang om mijn comfortzone steeds (berekend) uit te dagen, en mijn jeugdige bewondering voor John ‘Lofty’ Wiseman , waardoor ik waarschijnlijk toch ooit stiekem een flat tarp ga proberen 😀