HOME FORUM Materiaal en techniek Tarp Reageer op: Tarp

Sven
Deelnemer
Aantal berichten: 322

Dzjow, je deed me glimlachen toen je ‘stupid light’ zei 🙂 Het is zo dat ik zo laag mogelijk onderaan de comfortzone wil beginnen en vervolgens wil aftasten op eenvoudig en veilig gebied, zoals de ardennen. Het zal niks geven als blijkt dat ik bij de flat tarp toch maar beter een bivakzak of wandelstokken koop, zo flexibel is zo’n tarp gelukkig wel. Ik kan me echter goed voorstellen dat er situaties zijn (zoals nu -maar dan zonder de storm-, fris en geen muggen) dat een bivakzak niet nodig is. Het hangt waarschijnlijk allemaal van de weer-situatie af. Dat zal ik door ervaring moeten leren.

Mij oprollen in een tarp, dat lijkt me ook erg ver gaan, haha!Ik dacht eigenlijk gewoon aan een lean-to opstelling (voorbeeld) waarbij het matje een beetje op het zeil ligt, waardoor de wind niet onder de tarp door kan blazen, en je bij niet al te extreem weer waarschijnlijk geen bivakzak nodig hebt.

@Toon
: nadelen trailstar: grote bivakplaats nodig (groot oppervlak), lage opstelling (voordeel voor wind, maar nadeel voor sneeuw en ingang). Een solo-trailstar bestaat niet, er zal altijd plaats zijn voor 2 of meer, wegens de symmetrie