HOME FORUM Materiaal en techniek Tarp Reageer op: Tarp

Sven
Deelnemer
Aantal berichten: 322

Ik ben meegeweest, het HA-weekend was super, en heb in een trailstar kunnen slapen (dank je wel dzjow!)

Nu, door de ervaring weet ik al zeker dat ik ook een tarp wil. Echter geen trail-star, alhoewel heel mooi, is die mij iets te zwaar voor solo-hiken.

Ik zoek nu een tarp die op zich niet meer weegt dan 300 gram, en die in sommige gevallen ook met 1 stok opgezet kan worden. Hij zou voor 3-seizoensgebruik moeten voldoen. Ik twijfel tussen;

* een vierkante flat tarp in cuben fiber, zoals de HMG flat tarp 8’6″ x 8’6″ (240 g)

* een A-frame met catenary curve in spinnaker, zoals de SpinnTwinn (230 g)

* een kleine tarp in SilNylon, zoals de MLD monktarp (270g)

Ik begrijp dat je bij een kleine tarp ook weer een bivy moet meesleuren, maar is dat bij de 2 eerste tarps ook nodig?

Hebben jullie advies bij de bovengenoemde tarps? Ik denk bv aan het materiaal, wat mijn model-keuze sterk beinvloedt (flat tarp in silnylon bv is veel te zwaar voor mij). Hebben jullie ervaring met een monk tarp of flat tarp (die vind ik nergens in het Nederlands)? Of met cuben fiber? Of misschien kennen jullie nog een ander model dat onder de 300g weegt en beter is? (een mid lijkt me overkill voor 3-seizoensgebruik)