HOME FORUM Materiaal en techniek Cursus tussen bergwandelen en alpinisme in? Reageer op: Cursus tussen bergwandelen en alpinisme in?

massimo
Deelnemer
Aantal berichten: 183

Ook hier ben ik weer een beetje laat bij, maar ik herken precies wat je zegt Laure.

Zelf heb ik onlangs een sneeuwhelling opgezocht in de Alpen en er een halve dag geoefend met remmen met sneeuwpikkel, net zo lang tot het een tweede natuur was en ik 100% controle ervaarde bij het remmen. Erg nuttig, maar ook erg leuk! Neem wel wat warme kleding mee, aan het einde van de middag zit de sneeuw tot in je bilspleet… =D

Om dezelfde reden ben ik begonnen met klimmen op de lokale klimwand. Gewoon om hier wat vaardigheden in op te doen, een leuke sport te hebben voor doordeweeks en likeminded outdoor idioten plezier te hebben. Vanuit hier kan je ook makkelijk aanhaken aan keertje via ferrata doen, ijswand klimmen of een meer technische tocht.

Al met al dit alles niet zozeer met het concrete doel om technischer alpinisme te ondernemen, maar gewoon om vaardiger te zijn met al het gereedschap en onderweg een hoop plezier te hebben.

Mochten er concrete cursussen komen voor ’technisch bergwandelen’ dan ben ook ik geintresseerd.