HOME FORUM Wandelgebieden Wintertrekking Reageer op: Wintertrekking

massimo
Deelnemer
Aantal berichten: 183

Hi Kasper.

Weet niet of je nog op zoek bent naar antwoorden op deze vragen, maar ik kan mij geen delen van jou route herinneren die lawinegevaarlijk zijn.

Houd er wel rekening mee dat dit een pittig klimaat is voor een eerste wintertocht (of ben je inmiddels al ergens anders geweest?), de wind kan hier hard door de dalen waaien waar je doorheen geloodst wordt en de temperaturen kunnen hier (op basis van de klimaatinfo hier op de site) behoorlijk diep zakken. Wij hadden in de hoogzomer ’s nachts al aardige vriestemperaturen (tot -6).

Ik zou mij niet zo druk maken over de hoeveelheid mensen, zelfs tijdens de Fjall Raven Classic heb ik dit niet als hinderlijk ervaren, maar het blijft persoonlijk en tijdens zo’n event heb je natuurlijk wel veel gezelligheid tussen de mensen.

Zelf ken ik iemand die hier in het voorjaar een wintertocht is gaan maken, maar onderweg idiote dingen heeft uit moeten halen om tot een plek te komen waar hij per helikopter de tocht heeft afgebroken.

Maar! Laat je niet door mij ontmoedigen, klinkt als een fantastisch avontuur, ik ga zo met je mee! 🙂