HOME FORUM Wandelgebieden Eerste sneeuwschoentocht Reageer op: Eerste sneeuwschoentocht

massimo
Deelnemer
Aantal berichten: 183

Veerle, het is uiteindelijk toch gelukt om een plek te vinden. Als je maar hard genoeg inzet kan je alles bereiken… 🙂

Inmiddels al weer een poosje terug, meteen weer geconsumeerd door de alledaagse verplichtingen…

Ben uiteindelijk naar Dachsteinplateau gegaan, geen spijt van gekregen. Had aan het begin van de tocht 1,5 meter sneeuw onder m’n eerste bivak, later minder door aanhoudende warmte en uitblijven van sneeuw. (Rest van Oostenrijk was ineens ingesneeuwd, wij dan helaas/gelukkig niets van gemerkt.)

Toffe ervaring, helaas was mijn vriendin en tochtgenote wat minder gecharmeerd van 3 dagen achtereen in een storm lopen/slapen. Op zich niet gek, het was haar eerste wintertocht en zo ver was ik mogelijk op mijn eerste tocht niet eens gekomen. Uiteindelijk hebben we de overgebleven dagen op een boerderij doorgebracht en met de boer en boerin in de regio gesneeuwschoend en schnapps gedronken… 🙂

We waren erg tevreden met het presteren van onze uitrusting, met name van alle G1000 kleding. De diepe kap op mijn Keb jas was een zegen in de non-stop wind. Uiteindelijk maar 1 fleece meegenomen en dat was altijd voldoende icm donsjack.

Sindsdien al weer een weekendtochtje gedaan en de volgende tochten zijn al weer gepland, in de komende weken korte wintertocht in de Harz en eind februari naar Zweden, bring on the snow!

Iedereen ontzettend bedankt met het opstarten!