HOME FORUM Wandelgebieden Periode IJsland Reageer op: Periode IJsland

Debbie
Sleutelbeheerder
Aantal berichten: 1049

IJsland is te groot om in één vakantie te proppen. De afstanden zijn aanzienlijk. Als je maar twee weken hebt, zou ik kiezen voor een bepaald gebied anders ben je minstens even lang onderweg als dat je aan het stappen bent. Natuurlijk kan dat ook een bewuste keuze zijn, als er ook wat van een ‘backpacker’ in je schuilt. Persoonlijk vind ik het leuker om één gebied grondig te verkennen, eerder dan van verschillende regio’s te ‘proeven’.

Op onze eerste reis hebben we beslist om Hornstrandir (8 dagen) en Tröllaskagi (11 dagen) te combineren, beide liggen in het noorden. Onze tweede trip naar IJsland bleef in het zuiden: Rond de Myrdallsjökull incl. Laugevegur (9 dagen) en Skaftafell (5 dagen). Verslagen vind je op mijn blog: http://debbiestochten.wordpress.com/europa/ijsland/.

En zoals de andere reeds aangaven is er rond Landmannalaugar heel veel te doen. Ook de oude vulkaankegels van Laki liggen daar niet zo heel veraf van en zou je mee kunnen nemen in je reis.
Verkies je toch Hornstrandir, dan kan je er vb. Snaefellsnes bijnemen, dat ligt op de route.