HOME FORUM Tussen pot en pint verzekerd bergsporten Reageer op: verzekerd bergsporten

Debbie
Sleutelbeheerder
Aantal berichten: 1049

Misschien belangrijk in de marge te vertellen is dat een verzekering bij een bergsportfederatie ook nog andere voordelen biedt: korting op het overnachten in berghutten (vooral in de Alpen en Pyreneeën handig, in Scandinavië heb je dat niet), korting in buitensportzaken (vb. AS Adventure, Avventura maar in de K2 en De Berghut heb je hoedanook een kortingbon voor de volgende keer) en een mogelijkheid tot het volgen van opleidingen (vb. bergwandelen, lawinekunde). Enfin, ’t is niet dat ik promotie wil maken maar voor 72 euro ben ik het hele jaar door verzekerd voor alle bergsporten en krijg ik er nog andere voordelen bij. Aangezien ik gemiddeld 7 weken per jaar in de bergen ben(en soms nog wat meer), kan dat al tellen.

Bij de Bergstijgers is het goedkoper maar heb je dan ook wat minder nevenvoordelen naast de verzekering.

Voor de Nederlanders is de NKBV vergelijkbaar met de KBF maar wel met een groter aanbod qua opleidingen en tochten én een mogelijkheid tot het uitbreiden van je verzekering met vb. een annulatieverzekering.