HOME FORUM Wandelgebieden Wintertrekking Reageer op: Wintertrekking

Kasper
Deelnemer
Aantal berichten: 120

Ik ga er vanuit dat er in deze topic al enkele de Kungsleden gedaan hebben als wintertrekking. Wij zouden deze als eerste wintertrekking willen doen met sneeuwschoenen en tent met mogelijkheid hutten als noodoplossing. Wij zouden deze route willen doen: Abisko naar Nikkaluokta. Is deze zonder lawinegevaar ik zou denken van wel omdat je toch de hele tijd door brede U-dalen loopt. Je moet er alleen een keer een iets steilere pas oversteken maar mij lijkt deze goed doenbaar. Het is tenslotte toch ook een gemarkeerde winterroute.

Is het eigenlijk mogelijk een pulka te huren in Abisko en dan achter te laten in Nikkaluokta of Kiruna of andersom?

En is deze route nu zo gigantisch druk belopen? Ik heb de Laugavegur gedaan in IJsland en daar zeiden ze dat ook van. Maar ik vond het al bij al nog meevallen. Het stoorde mij niet om af en toe eens iemand tegen te komen.

En is er veel hinder van sneewscooters deze lijken me namelijk meer storend te zijn. Aangezien ze nog al veel lawaai maken natuurlijk.

Kan iemand me verder helpen?