HOME FORUM Tussen pot en pint Hiking Advisor gesponserd? Reageer op: Hiking Advisor gesponserd?

massimo
Deelnemer
Aantal berichten: 183

Debbie,

Je hebt groot gelijk en ik waardeer/respecteer het ten zeerste (voor het geval dat anders overkwam uit mijn reactie).

Ik denk dat een paar logo’s van outdoor winkels (niet fabrikanten) rechtsboven in de pagina echt geen kwaad kunnen. En als er onderaan een review staat dat het besproken artikel bij een van deze sponsoren verkrijgbaar is vind ik dat ook niet afdoen aan de betrouwbaarheid van de review. Zolang het een verkooppunt is en niet de fabrikant van het besproken item.

Ook vind ik een donatie mogelijkheid niet ongepast. Ik zou er gebruik van maken, als ik kijk wat ik aan outdoor uitrusting en tochten uitgeef en hoeveel dit forum helpt om een beeld te vormen voordat ik hierin investeer dan is dat dubbel en dwars wat waard. Als ik jaarlijks aan Wikipedia doneer zie ik niet in waarom ik dat hier niet zou doen. Lijkt me wel handig om aan donateurs enigszins inzicht te geven waar het geld heen gaat.

Maar de manier die ik het liefst zou gebruiken om bij te dragen is, zoals je zelf al beschrijft, in een toeslag op iets waar je wat voor terugkrijgt. Neem bijvoorbeeld je boek, zet hem met een paar euro toeslag op de site (en beschrijf kort waarom hier een paar euro meer kost) en ik had hem met alle plezier hier gekocht. Op deze wijze verkoopt Andrew Skurka ook wat verbruiksrommeltjes die wat bijdragen. Van camferspray tot Hiking Advisor klapmok, ik vind het allemaal prachtig… 🙂

Activiteiten idem dito. Tot op heden had ik redenen die mij tegenhielden om naar activiteiten te komen maar een tientje p.p. meer of minder bij een activiteit zou mij nooit tegenhouden en ik zou het met plezier bijdragen. Snel gerekend kom je met 10 euro toeslag per persoon per activiteit bij 5 activiteiten per jaar met 10 deelnemers al op leuke bijdragen.

Kortom, niets is voor niets en ik draag graag mijn steentje bij om dit medium in stand te houden.