HOME FORUM Materiaal en techniek Kledij tijdens wintertochten Reageer op: Kledij tijdens wintertochten

Dzjow
Moderator
Aantal berichten: 380

Massimo, lijkt me geen slechte keuzes die je bent aan het maken, je gaat alleen wel voor een paar zaken moeten oppassen. Supernatural 175 is prima baselayer, hopelijk met nekkraag. Keb fleece is prima midlayer. Daarover bij koudere omstandigheden je TNF fleece is prima. De Keb jas als buitenste laag zal voldoen denk ik zolang je niet in te extreme wind chill omstandigheden terecht komt (eerder Scandinavi├ź dan Vercors). Anderzijds ermee oppassen in omstandigheden met dooiweer en dat geldt ook voor de Keb trousers. Daarom zou ik op beiden een DWR finish op aanbrengen (bijvoorbeeld met Nikwax cotton proof) en thuis eens onder een lichte douche testen of het voldoende is. Ik moet zeggen dat ik met waxen in de winter geen ervaring heb maar intu├»tief lijkt me dit minder aangenaam omdat je het ademend vermogen hiermee behoorlijk belemmerd (in tegenstelling met een DWR finish). Icebreaker 260 als baselayer op de benen zal voor de meeste mensen te warm zijn. Moet je voor jezelf eens uitproberen. Niks onder de Keb broek dragen kan dan weer erg kil gaan aanvoelen en vooral als je de broek zou hebben gewaxt.