HOME FORUM Materiaal en techniek Kledij tijdens wintertochten Reageer op: Kledij tijdens wintertochten

massimo
Deelnemer
Aantal berichten: 183

Hi Debbie,

Ik heb afgelopen weekend de supernatural 175 getest en dit was erg prettig. Deze ga ik dragen als top. Hierover draag ik een dunne fleece met stretch, de FR Keb fleece. Daarover de TNF fleece, welke door z’n grootte fatsoenlijk aan en uit te trekken is. Een tweede dunne fleece kon ik niet vinden, de strakke pasvorm van bijv Polartec krijg ik niet comfortabel aan en uit wanneer ik al meer aan heb. Een nieuwe dikke fleece kopen wordt even te kostbaar en gelijktijdig is het flexibeler om twee dunne te hebben dan een dikke, ten koste van wat extra gewicht.

Aan de benen de Icebreaker broek 260 met goed gewaxte FR Keb broek, moet voldoende zijn en is makkelijk te ventileren met de ritsen aan de zijkant mocht 260 gr/m2 merino te warm worden bij inspanning.

Wat betreft de Keb jas. Dit zit veel prettiger dan de TNF hardshell. Ik lees dat G1000 erg goed presteert in de sneeuw en dat Andrew Skurka in winterse omstandigheden waterafstotend verkiest boven wb/breathable. De kap is erg diep zodat je bij storm en horizontale wind/regen/hagel veel minder in je gezicht krijgt. Heb je de kap niet op dan heb je een sterke rechtopstaande kraag om je nek buiten schot te houden. Dit zijn features die mijn TNF hardshell niet heeft en ik eigenlijk heel erg prettig vind.

Als ik op de foto’s kijk van sneeuwtrekkings van anderen van dit forum zie ik voor het overgrote deel G1000 naar voren komen. Dus in het ergste geval zal het allemaal wel meevallen, anderen zijn ook allemaal teruggekomen… 🙂

Niet helemaal conform jou advies, maar heb dankzij jullie reacties wel het idee dat ik een goede afweging heb weten te maken. Ik zal laten weten hoe de G1000 jas gepresteerd heeft in de sneeuw!