HOME FORUM Materiaal en techniek Kledij tijdens wintertochten Reageer op: Kledij tijdens wintertochten

LFone
Deelnemer
Aantal berichten: 151

Ik zou dan denk ik voor een tweede dunne fleece gaan. Je kan dan gaan combineren en voor jezelf bepalen wat uiteindelijk het prettigst is. In een nieuwe omgeving ontkom ik er meestal niet aan dat ik net teveel spullen meeneem, achteraf weet je pas echt wat wel en niet werkt.

Als het droog en koud is draag ik soms weleens mijn rugzak op mijn donsjas. Dit komt niet heel vaak voor maar als je bijvoorbeeld na een stop gaat dalen is het wel lekker en duurt het ook wel even voordat je het te warm hebt.

Ik zie niet direct een meerwaarde in een softshell of powerstretch. Ik weet dat mensen er heel tevreden mee zijn maar voor mijn gevoel is het een soort van overbodige tussenvorm. Een shell is waterdicht en voor mij ademend genoeg. Een donsjas is warm en licht. Een softshell is niet waterdicht en ook niet heel warm voor zijn gewicht.
Als je zeker weet dat het alleen maar onder 0 is zou je misschien je shell kunnen vervangen door een softshell? Ik weet het niet.
’s Winters in Noorwegen vind ik een shell ook prima dus voor mij persoonlijk zie ik geen directe meerwaarde.