HOME FORUM Materiaal en techniek Zelf synthetische quilt maken Reageer op: Zelf synthetische quilt maken

Saskia
Deelnemer
Aantal berichten: 129

Ivo, bedankt voor je snelle reactie!
De Nylon taffeta, downproof, soft, 20den, 38g/sqm noteer ik voor de liner.
De buitenkant is inderdaad een lastige keuze. Ik houd er erg van als mijn spullen hufterproof zijn dus iets wat heel kwetsbaar is is zeker geen optie. Maar ja, het mag ook weer niet te zwaar worden. Eigelijk heeft tyvek wel de goede eigenschappen, maar om dat nou direct als buitenkant te gebruiken? heb je wel ook meteen de functie van een tyvek bivi erbij. ( Voordeel van Apex is dat de stof niet downproof hoeft te zijn). Ik ga verder denken en zoeken hierover.

Het temperatuurbereik; het moet een slaapzak zijn voor zomers in de bergen ( alpen/pyreneeen) en voor-en najaar in milder klimaat. Ik zat te denken rond de 5 graden aan comfort. Ik weet dat dat voor mij te weinig zal zijn ( De ervaring leert dat ik altijd een graad of 5 van de comforttemp. moet halen, ik ben nogal kouwelijk) maar met mijn warme donsjas, kleren en thermo ondergoed moet deze combi mij hopelijk warm houden tot rond het vriespunt.
De zakken van enLIGHTened equipment die in deze temp. range zitten zijn gevult met 370 gram Apex, dus ik zal ook ongeveer die hoeveelheid aan vulling gebruiken.
Hoe ik dat ga verdelen moet ik nog even aan denken. Misschien de onderkant wat dikker? Om mijn benen heb ik immers geen donsjas.

Nou ja, nog wel wat stof om over na te denken dus…