HOME FORUM Materiaal en techniek Kledij tijdens wintertochten Reageer op: Kledij tijdens wintertochten

massimo
Deelnemer
Aantal berichten: 183

Om mijn achterliggende vraagstuk wat meer te omschrijven…

Ik weet niet of ik bij koude temperaturen tijdens activiteit voldoende lichaamswarmte genereer om aan baselayer, 1 fleece en 1 shell voldoende te hebben. Mijn vriendin heeft soms een lager tempo dan mijn natuurlijke tempo en daardoor kom ik niet altijd op ‘bedrijfstemperatuur’. Ik begrijp dat ik niet in een donsjas kan en wil lopen en dat een tweede fleece dan beter werkt, maar ik lees veelal het woord ‘softshell’ of ‘powerstretch’ voorbij komen en daar ben ik niet zo bekend mee.

Ik heb wel een softshell, maar de stijf elastische laag zit aan de binnenkant en een dunne fleecelaag zit aan de buitenkant, waardoor bij een zuchtje wint mijn verzamelde warmte weg waait. Daarnaast zweet ik er altijd in als een otter, maar dat heb ik al gauw als ik iets anders dan m’n G1000 jas draag.

Uit onzekerheid op dit vraagstuk en onbekendheid met de condities in de Vercors heb ik zodoende in mijn vorige post maar mijn garderobe gepost, om maar zo goed mogelijk ingelicht op pad te kunnen gaan.