HOME FORUM Materiaal en techniek Kledij tijdens wintertochten Reageer op: Kledij tijdens wintertochten

massimo
Deelnemer
Aantal berichten: 183

Eind december wil ik graag naar de Vercors voor een tocht van een dag of 4-7, hopende op omstandigheden als in dit gave reisverslag:

Mocht het weer vlak voor vertrek niet naar ‘wens’ zijn wijk ik misschien uit naar een ander gebied met de gewenste omstandigheden.

Wat kan ik het beste dragen/meenemen? Ik heb keuze genoeg maar ik heb echt geen flauw idee wat het beste en een goede combi is bij dergelijke omstandigheden. Heb vorig seizoen meerdere wintertrekkings gedaan, maar toen had ik vrijwel al dit meteriaal nog niet en heb toen uit noodzaak altijd in slaapzak gelegen wanneer ik niet liep…

Indien ik een nuttig kledingstuk mis hoor ik het graag en ga ik kijken of ik het kan aanschaffen.

Base layers:
– Onderbroek: Supernatural (merino & synthetisch hybrid)
– Lange onderbroek: Devold 150 gr/m2 of 260 gr/m2 Icebreaker
– Shirt korte mouw: Odlo Cubic of Evolution
– Shirt lange mouw: Supernatural 175 met korte rits in nek

Mid layers:
– Fjall Raven Keb Fleece (dunne getailleerde vrij dichte fleece uit polyester, wol en elasthaan) (fijnste vest ooit, kan niet meer zonder in dagelijks leven, kontverwarming in de slaapzak door langere achterkant en elastische pasvorm)
– North Face Fleece (ongetailleerde en wat grote fleece uit 100% polyester, luchtiger dan Keb)

Top layers:
– Fjall Raven Keb jas (stretch icm g1000, diepe kap is erg handig, kan ook gebruikt worden als uitstekende nekbescherming ipv kap, ademt erg goed)
– North Face Hyvent jas. Ben er niet zo blij meer mee, maar is water/winddichter dan de Keb.

Daarnaast:
– Ik overweeg voor de zomer een 3 laags Gore Tex jas aan te schaffen van 400 gram, misschien beter vast naar voren halen en naast de Keb jas meenemen?
– Als broek draag ik FR Keb trousers (makkelijk zweet afvoeren via ventilatie ritsen)
– ME Xero donsjas zonder hood (225 gram 750 cuin dons, stitch through)
– C schoenen waar ik met twee paar merino sokken in kan.
– 2 paar isolerende handschoenen icm waterdichte overhandschoen (nog aan te schaffen)
– Dunne buff, ga nog op zoek naar een winddichte voor eroverheen.
– Ik zoek nog een goede muts, erg belangrijk daar m’n donsjas geen kap heeft.
– Gaiters

Graag jullie adviezen wat ik hieruit het beste mee kan nemen en wat ik eventueel nog dien aan te schaffen.